משפחת אנגלרד– ירושלים

משפחת אנגרלד היא משפחה ירושלמית, המונה 8 נפשות.
ההורים: יצחק (בן 39) ודבי (בת 34)
הילדים:
הבנים: 13, 11
והבנות: 9.5, 6.5, 4 ושנה.

תזונה

 ארוחת הערב בבית משפחת אנגלרד היא הארוחה המרכזית אליה מסבים כל בני הבית.פעמים רבות  זו ארוחה חלבית ואז האכילה היא מגוונת.

כל אחד והעדפותיו: טוסט עם גבינה צהובה, קורנפלקס עם חלב, פיצה, חביתה, גבינה לבנה, קוטג', לבן, מעדנים מתוקים, יוגורטים ושוקו. לארוחה שכזו הצטרפנו גם אנו.

האם מציינת כי היא משתדלת להכין ירקות חיים או מבושלים, אבל כל נושא הירקות הוא עקב אכילס במשפחה, כיוון שהילדים בקושי נוגעים בהם, לא משנה באיזו צורה. הם מאד בררנים בתחום, לדוגמא, אחת הבנות אוכלת רק פלפל, ולעומת זאת, הבן הגדול (בן 13) לא נוגע כלל ירקות, אוהב פחמימות ואוכל לא בריא. ולכן, כדי להכניס ירקות לתפריט המשפחתי יש "להעלימם בתחבולות" בתוך תבשיל או במרק.

במקרים בהם מוגשת ארוחה בשרית, היא תכלול חלבון כגון: עוף, בשר טחון, שניצל ולצידם פחמימה כלשהי כמו אורז או פסטה.
יש לציין כי המשפחה שותה שתיה ממותקת בארוחת הערב (מה שנשאר משבת, אבל אם הילדים רואים שהשבת תכף יוצאת ולא נותרה שתיה מתוקה, הם מיד פותחים בקבוק נוסף). 

m_3 הטיפים של שרית עטיה-

דיאטנית קלינית יועצת המדעית למועצת החלב:  

 ההמלצות למשפחה הן רבות, אבל בחרתי להתמקד בנושא אחד משמעותי שיכול לחולל שינוי גדול. המלחמה בסוכר.

1. נסו להפחית את כמות השתיה הממותקת.
2. שתו סודה או מים עם מעט לימון, מים קרים עם עשבי תיבול (נענע, מרווה, עשב לימון וכדומה).
3.העדיפו מוצרי חלב ללא תוספת סוכר, הורים,שמשו דוגמא אישית והילדים ילמדו מכם.

 

פעילות גופנית

 
 
 
 האב יצחק בעל משקל עודף, מועמד לניתוח בריאטרי ולא עושה פעילות גופנית.
האם דבי, עושה פעילות גופנית לפי תקופות, כעת הם מצויים לקראת בר מצווה, אז האם נכנסה לפעילות גופנית של הליכה יומית של שעה בכל יום. יש תקופות שהיא אינה מבצעת שום פעילות גופנית.
שתיים מבנות המשפחה עושות פעילות גופנית חלקית, האחת במסגרת שיעור חינוך גופני בבית הספר, והשנייה שצפויה להירשם לחוג התעמלות חד שבועי.
שאר בני המשפחה אינם מבצעים פעילות גופנית

m_2

המלצה ממישאל דגן – איש הכושר והבריאות

האם צריכה להמשיך עם הליכה מהירה – 3 פעמים בשבוע למשך 40 דק' (פעם בשבוע הליכה של שעה)/ 
האב הולך במשך פעמיים בשבוע למשך חצי שעה/ (הליכה משותפת עם העגלה)/
לילדים – מרתון משפחתי – טבלה על המקרר – 500 מ' מתחת לבית, וכל אחד שמבצע את ההליכה מקבל מדבקה, ומי שהולך הכי הרבה פעמים הוא הזוכה בפרס (הליכה של 3 – 4 דק')
טקס משפחתי לפני כל ארוחת ערב – תרגיל שמגביר שריפת שומנים.

מתכון משפחתי

מרק ירקות עשיר

מצרכים:
מעט שמן
2 בצל

2 קישואים
6 גזרים
1 בטטה
מלח,פלפל
1 כוס חלב

אופן ההכנה:

מטגנים את הבצל עד להזהבה ולאחר מכן מוסיפים את הירקות חתוכים לקוביות מערבבים, מוסיפים ליטר מים, מלח ופלפל שחור להשבחת הטעם ניתן להוסיף ירקות שורש , מבשלים כשעה על אש נמוכה , לקראת סוף הבישול להוסיף כוס חלב להרתיח עוד מספר דקות,מגישים חם.

הצעת הגשה: לאחר הבישול ניתן לרסק את המרק בבלנדר והוא הופך לסמיך וטעים.

בשיתוף