משפחת והבה– בני ברק

משפחת והבה היא משפחה בני ברקית, המונה 9 נפשות.
ההורים: יעקב (בן 43) וסימא(בת 41)
הילדים:
הבנים: 18, 16,8
והבנות: 12.14, 9, שנתיים וחצי

תזונה

ארוחת ערב בבית המשפחה:
הילדים אוכלים יחד עם האבא. האמא לא מצטרפת לארוחת הערב מטעמי דיאטה (מקמצת גם בארוחת הצהריים).

הארוחה כוללת חביתות, ירקות חיים, גבינה צהובה, לחם.
לפעמים אוכלים טוסטים: גבינה צהובה על לחם לבן, עגבנייה, סחוג.
לפעמים מקרוני ברוטב עגבניות עם שניצל תירס, לפעמים ילווה בסלט (אם יש לאמא כוח לעשות).

אוכלים מלא ממתקים בבית: כל יום הילדים אוכלים לפחות 2 שקיות של חטיפים מלוחים, ואליו מתלווה גם שוקולד כחטיף אישי, וגם עוגיות (הסבתא מפנקת בממתקים) וההורים לא מגבילים את הילדים בצריכה של מתוקים ומלוחים כי הם רזים (החשש הוא בעיות בשיניים ולכן מקפידים על צחצוח).

חני בת 14 בררנית באוכל, אוכלת חטיפים אבל נמנעת מאוכל רגיל, מעדיפה מטוגנים כמו: שניצל וצ'יפס.

מנחם בן ה – 8 אוכל כל היום ממתקים ואין מה לדבר איתו על אוכל מבושל. גם אוכל שניצל וצ'יפס (אבל כמה כבר אפשר להכין את זה).

כמעט ולא אוכלים בבית ירקות, אוכלים עוגות וחלות שהאבא אופה.

אב הבית בכל מוצאי שבת יש לו כאב ראש, מרגיש שזה משהו מהתזונה אבל לא יודע להצביע על משהו ספציפי שהשתנה. היה שמח לדעת מה הפיתרון.
(שתייה מתוקה רק בשבת)

m_3 הטיפים של שרית עטיה-

דיאטנית קלינית יועצת המדעית למועצת החלב:  

חשוב לשמור על מסורת הארוחות המשפחתיות, לא רק בחגים ובאירועים מיוחדים, אלא בכל הזדמנות ,גם באמצע השבוע וגם אם לא כל בני המשפחה נוכחים.

מעבר להווי המשפחתי הארוחה המשפחתית מייצרת הזדמנויות לדברים חשובים נוספים:
• זוהי הזדמנות עבור ההורים לשמש דוגמא אישית לילדיהם בכל הקשור להרגלי אכילה בריאים ונכונים. כשהילדים רואים את הוריהם אוכלים מיגוון מאכלים, וטועמים מאכלים חדשים לצד מאכלים שהם חלק מהמסורת המשפחתית, הם מפנימים את ההרגלים ומחקים אותם.

• בארוחה המשפחתית ההורים יכולים להטיל על הילדים הגדולים והקטנים תפקידים שידרשו מהם שיתוף ואחריות – לערוך את השולחן, לפנות אותו, להדיח כלים ולהחזירם למקום ועוד.

• הישיבה סביב השולחן מייצרת תקשורת וקירבה בין ההורים לילדים ובין הילדים לבין עצמם. זהו זמן מצוין שתף בחוויות ובסיפורים ולנהל שיחה בין כל בני המשפחה.

פעילות גופנית

 
 

 פעילות גופנית:

רק האם מבצעת פעילות גופנית, כיוון שכל הילדים רזים ואין צורך. הייתה עושה הליכות ולא התמידה (לאורך השנים ביצעה פעילויות שונות כמו: זומבה/ שחייה/ הליכה ועם כל פעילות גופנית התמידה למשך שלושה חודשים ואז הפסיקה) וכעת נרשמה למכון כושר (מיום חמישי שעבר) עושה שיעורי עיצוב וחיטוב, והולכת על ההליכון 40 דק' (3 פעמים בשבוע שיעור + הליכון).

האב אינו צריך פעילות גופנית כי הוא רזה, "הולך לכל מקום ברגל".

הבנות עושות פעילות גופנית חלקית, האחת במסגרת שיעור חינוך גופני בבית הספר, והשנייה שצפויה להירשם לחוג התעמלות חד שבועי.
שאר בני המשפחה אינם מבצעים פעילות גופנית

m_2

המלצה ממישאל דגן – איש הכושר והבריאות

אמא להקפיד על מה שעושה עד היום,2 אימוני עיצוב במכון ו3 הליכות בשבוע (הליכה שלושה ימים בשבוע 45 דק' או לבד או עם אחד מהמשפחה, פעמיים בשבוע על הליכון 60/65 דק')

אבא-להתמיד הליכה הלוך וחזור למקום העבודה 5 ימים בשבוע ולמצוא כל פעם או בהלוך או בחזור עליות שקצת יקשה על ההליכה

 

מתכון משפחתי

מתכון לרוטב פיצה לטוסט הטעים.

 

רכיבים:

מיונז

רסק עגבניות

אבקת שום או או שום קצוץ

זעתר

אורגנו

פלפל שחור

טיפה לימון

ומערבבים הכל ביחד והכל לפי העין שיצא בצבע כתום.

 

בשיתוף